fbpx

Expertise.Communicatiestrategie.

Groei door te laten zien waarin jouw merk zich onderscheidt

Met marketing die alleen om positionering, USP’s en kernboodschappen draait, red je het niet meer. Het gaat vandaag de dag meer dan ooit om opvallen, jezelf onderscheiden en een emotionele snaar raken. Alleen zo kun het hart van mensen veroveren. Dat vraagt om communicatie met gevoel. Om uitingen die vonken. Zodat je merk wordt herinnerd wanneer het er toe doet. Maar het begint allemaal met de juiste communicatiestrategie. Hoe pak je dat aan?

Lees het in onze whitepaper ‘Een succesvolle communicatiestrategie in 4 stappen’.

Download whitepaper Bel ons
*Bron: How Brands Grow (Byron Sharp, 2010)

"Wat heeft het voor zin te rennen als je niet op de goede weg bent?"

- Duits gezegde

Wij kennen de weg in communicatieland

Het is goed om een doel te hebben. Noem het een bestemming. We scherpen je doelstellingen en stippelen de route er naartoe met jou uit. Wat is je tone-of-voice? Welke middelen zetten we in? Onderweg blijven we betrokken en stellen we waar nodig bij. We baseren ons op de laatste gedragswetenschappelijke inzichten en uitkomsten van onderzoekspanels. Zo komen we tot een effectiever communicatieplan waarmee we jouw merk in het hoofd van de doelgroep versterken.

De 4 pijlers voor een goede communicatiestrategie

Bepaal de communicatiemissie en visie

Wat wil je betekenen met welke langetermijndoelen? Waar doe je het allemaal voor? Houd het kort en kom snel tot de kern.

Analyseer de interne en externe situatie

De klassieke SWOT is nog altijd een handig hulpmiddel. Begin intern met een eerlijke, kritische analyse. In de analyse van de buitenkant kun je ook gebruik maken van eigen onderzoeken of relevante openbare onderzoeken, van bijvoorbeeld brancheverenigingen.

Wat zijn je ambities en doelen?

Zorg ervoor dat je interne beloften of kennis, diensten en producten zo goed mogelijk verbinden aan behoeften van de markt waarop je je richt. De aandachtpunten van je analyse kun je vertalen naar ambities en doelen.

Kies passende deelstrategieën

Bij elk van je communicatiedoelstellingen draag je deelstrategieën aan die gaan helpen bij het realiseren van je doelen. Deze geven richting aan je deelplannen of jaarplan.

Aan de slag met jullie communicatiestrategie!

Of we nu de hei opgaan, uitwaaien aan het strand of gewoon elkaar ontmoeten via Zoom of Teams. In dialoog met jouw mensen komen we in 1 tot 3 werksessies tot een inspirerende communicatiestrategie. Startpunt is altijd: wat heb jij nodig? Een greep uit elementen die we in zo’n werksessie graag laten terugkomen;

  • Met elkaar de communicatiemissie (her)formuleren
  • Hoofddoelstellingen marketingcommunicatie bepalen
  • Brainstorm: interne belangen – externe behoeften
  • Kernboodschap & corporate story schrijven
  • De merkwaardenmeetlat maken
  • De ideale wereld over 5-10-20 jaar visualiseren

Het resultaat is dat jij het plan scherp hebt. Misschien nog wel belangrijker: dat iedereen zich eigenaar voelt en dat het energie geeft.

Hoe kunnen we jou op weg helpen? Bel gerust voor een gratis adviesgesprek!

Bel ons Download whitepaper

Dowload hier jouw gratis whitepaper ‘Een succesvolle communicatiestrategie in 4 stappen'

In dit stappenplan vind je;

  • Handvatten om zelf een effectieve communicatiestrategie op te stellen
  • Inspiratie om een bestaande strategie mee aan te scherpen
  • Een manier om je eigen strategie te toetsen en te ontdekken waar het beter kan

Bekijk ons werk inCommunicatiestrategie Whitepaper

Wil je graag communicatiestrategie of heb je een vraag voor ons?