Met marketing die alleen om positionering, USP’s en kernboodschappen draait, red je het niet meer. Het gaat vandaag de dag meer dan ooit om opvallen, jezelf onderscheiden en een emotionele snaar raken. Alleen zo kun het hart van mensen veroveren. Dat vraagt om communicatie met gevoel. Om uitingen die vonken. Zodat je merk wordt herinnerd wanneer het er toe doet. Maar het begint allemaal met de juiste communicatiestrategie. Hoe pak je dat aan?
Lees het in onze whitepaper ‘Een succesvolle communicatiestrategie in 4 stappen’.
Download whitepaper Bel ons- Duits gezegde
Het is goed om een doel te hebben. Noem het een bestemming. We scherpen je doelstellingen en stippelen de route er naartoe met jou uit. Wat is je tone-of-voice? Welke middelen zetten we in? Onderweg blijven we betrokken en stellen we waar nodig bij. We baseren ons op de laatste gedragswetenschappelijke inzichten en uitkomsten van onderzoekspanels. Zo komen we tot een effectiever communicatieplan waarmee we jouw merk in het hoofd van de doelgroep versterken.
Wat wil je betekenen met welke langetermijndoelen? Waar doe je het allemaal voor? Houd het kort en kom snel tot de kern.
De klassieke SWOT is nog altijd een handig hulpmiddel. Begin intern met een eerlijke, kritische analyse. In de analyse van de buitenkant kun je ook gebruik maken van eigen onderzoeken of relevante openbare onderzoeken, van bijvoorbeeld brancheverenigingen.
Zorg ervoor dat je interne beloften of kennis, diensten en producten zo goed mogelijk verbinden aan behoeften van de markt waarop je je richt. De aandachtpunten van je analyse kun je vertalen naar ambities en doelen.
Bij elk van je communicatiedoelstellingen draag je deelstrategieën aan die gaan helpen bij het realiseren van je doelen. Deze geven richting aan je deelplannen of jaarplan.
Of we nu de hei opgaan, uitwaaien aan het strand of gewoon elkaar ontmoeten via Zoom of Teams. In dialoog met jouw mensen komen we in 1 tot 3 werksessies tot een inspirerende communicatiestrategie. Startpunt is altijd: wat heb jij nodig? Een greep uit elementen die we in zo’n werksessie graag laten terugkomen;
Het resultaat is dat jij het plan scherp hebt. Misschien nog wel belangrijker: dat iedereen zich eigenaar voelt en dat het energie geeft.
Hoe kunnen we jou op weg helpen? Bel gerust voor een gratis adviesgesprek!
Bel ons Download whitepaperIn dit stappenplan vind je;
Wil je graag communicatiestrategie of heb je een vraag voor ons?
Alisa Post
+31 62 496 1068
alisa@dirigo.nl Mail Alisa