fbpx

Expertise.Contentmarketing.

Benut de kracht van verhalen voor jouw merk

Mensen vertellen elkaar al verhalen sinds de oertijd. En met een goede reden! Een verhaal doet een beroep op ons voorstellingsvermogen en raakt ons daarmee dieper dan een rationele opsomming van feiten. Zo krijgen droge gegevens opeens kleur en betekenis. Wij benutten de kracht van verhalen om jouw doelgroep te overtuigen met inspirerende en pakkende content.

Benieuwd wat wij hierin voor je kunnen betekenen? We denken graag met je mee tijdens een gratis adviesgesprek!

Adviesgesprek aanvragen Bel ons
*Gebruikersonderzoek Demand Metric

"Content marketing is the only marketing left"

- Seth Godin

Goede contentmarketing maakt je merk magnetisch

Contentmarketing is dé manier om mensen te verleiden meer over jouw organisatie te weten te komen. Daarmee is het geen gemakkelijk trucje. Het werkt alleen als je ervan houdt een verhaal te maken en als je het met liefde en passie brengt: mooi gemaakt, goed gebracht. Bij Buro Dirigo zit het met de liefde voor verhalen wel goed. We weten hoe je een goed verhaal opbouwt en we vertolken op allerlei manieren: in tekst, in beeld, grafisch of op film. In onze begintijd stond op de muur in ons kantoor de tekst ‘verhalen die ertoe doen hebben het recht te raken en inspireren’. Vanuit die drive werken we nog steeds.

5 principes voor een goede contentstrategie

Van klanten naar fans

Met contentmarketing leg je de basis voor sales. Je gaat er niet direct meer business mee draaien. Wel is het dé manier om aan een voorkeurspositie te werken. Als je contentmarketing inzet om te bewijzen waar jullie als organisatie voor claimen te staan, bouw je aan een geloofwaardige reputatie. En je creëert er fans mee die na een goed verhaal meer willen horen, zien en weten.

Bepaal je doel

Bepaal voordat je begint met de inzet van contentmarketing je doel. En alsjeblieft: wees hierin ambitieuzer dan het verzamelen van likes. Denk aan traffic naar de website of aan de mate waarin mensen ‘door-delen’.

Niet zenden, wel waarde delen

Het kan zo verleidelijk zijn: zenden, zenden, zenden. Doen jullie dat ook? Praten over waar jullie mee bezig zijn? Jullie visie op de wereld delen? Stop direct. In plaats van over ‘wij dit’ en ‘ik dat’, staat voortaan je publiek centraal. Een spannende manier om te checken of je dat doet? Vraag jezelf af of mensen voor jouw artikel, video of welke vorm je verhaal ook heeft, zouden willen betalen. Zo ja, dan zit je goed.

Denk in formats

Content is een verhaal in de vorm van een artikel, column, reportage, infographic, blog, film of iets heel eigens. Creëer eigen verhaalformats door te variëren op oer-rubrieken zoals 'de test' (Temptation Island), 'het interview' (De Feministische Meetlat), 'binnenkijken' (Eigen Huis en Tuin), 'advies' (Nikki Tutorials), 'ruilen' (Jouw Vrouw, Mijn Vrouw), 'vraag' (Moderne Manieren met Beatrijs Ritsema), etc.

Boost je bereik

Een verhaal maken is één ding. Het bij zoveel mogelijk mensen brengen is de tweede uitdaging. Gebruik owned, earned en paid media. Oftewel eigen kanalen, zoals je website, (online) magazine en social media. Verdiende aandacht krijg je doordat anderen aandacht besteden aan jouw relevante, originele, opvallende verhaal. Daarnaast gebruik je ook betaalde kanalen, zoals advertorials en ads via Facebook en Google.

Wij regelen jouw contentmarketing

Van strategie, creatieve vertaalslag tot aan productie. Het resultaat? Magnetische content die deelbaar, relevant en waardevol voor je doelgroep is. Denk hierbij aan;

  • Blogs en andere artikelen
  • Video’s en vlogs
  • Podcasts
  • Online magazines
  • Animaties en explaminations
  • Optimalisatie van bestaande content

Ontdek wat werkt voor jouw merk tijdens een gratis adviesgesprek!

Adviesgesprek aanvragen Bel ons

Aanvraag gratis adviesgesprek contentmarketing

Tijdens dit gesprek van 30 minuten helpen we verder met antwoorden op vragen als;

  • Welke kansen zien wij voor jouw merkverhaal?
  • Wat zijn mogelijke quick wins in je huidige contentstrategie?
  • Wat betekent het om volledig ontzorgd te zijn qua contentmarketing?

Resultaat: een praktisch advies om direct zelf mee aan de slag te gaan. Geheel vrijblijvend en veilig op afstand.

Bekijk ons werk inContentmarketing

Wil je graag contentmarketing of heb je een vraag voor ons?