fbpx

Expertise.Internal branding.

Een organisatie vol bezielde medewerkers

Binnen beginnen is buiten winnen, het cliché is waar. Want wij geloven: mensen maken merken. Internal branding gaat over het samen leven en beleven van je merk. Dat je binnen doet, wat je buiten belooft. Zo creëer je een bedrijf waarin zowel medewerkers als klanten het sterke verhaal van jouw merk vertellen omdat ze het daadwerkelijk ervaren én er in geloven. Meer bezielde ambassadeurs zijn er niet!

Benieuwd wat wij hierin voor je kunnen betekenen? We denken graag met je mee tijdens een gratis adviesgesprek!

Vraag adviesgesprek aan Bel ons
*Global Employee Engagement Index (2018)

"Clients do not come first. Employees do. If you take care of your employees, they will take care of the clients"

- Richard Branson

Verander je merk van binnenuit en maak je belofte waar!

Van binnenuit werken aan zichtbaarheid buiten, een gezonde bedrijfscultuur en heldere interne communicatie – het zijn de basics van ieder aantrekkelijk bedrijf. Een sterk merk gaat verder dan een duidelijk verhaal in de etalage. Het gaat over gedeelde overtuiging, beleving en handelen. Zodat iedereen hetzelfde zegt, voelt en doet. Van telefonist en bestuurder tot stagiair en uitvoerder. Dàn vertellen je medewerkers vol overtuiging op een straatfeestje in eigen woorden wat jij op je website schrijft.

In 5 stappen naar een sterk merk

Duidelijkheid: goed gepositioneerd merk

Internal branding begint bij een duidelijk merk. Wie ben je en waar sta je voor? Hoe verhoud je je ten opzichte van de markt en wat kunnen we van je verwachten? Durf keuzes te maken en wees hier trots op.

Bedrijfscultuur: DEVV

Biedt jullie cultuur ruimte voor het delen van elkaars perspectief of zenden jullie vooral over de duidelijke positionering? Organisaties met een dialoogcultuur, voldoende onderling vertrouwen en energie om wel vooruit te komen, slagen er doorgaans het beste in om te komen tot een gedeelde beleving. Geef je medewerkers vertrouwen en verantwoordelijkheid en blijf in gesprek. Zo creëer je met elkaar enthousiasme.

Betrek je organisatie op alle niveaus

Internal branding is niet alleen iets voor het bestuur, het management of misschien de afdeling communicatie. Je hele bedrijf geeft handen en voeten aan je merk, dus het is voor iedereen. Van telefonist en bestuurder, tot stagiair en uitvoerder. Tegelijkertijd is leiderschap wel degelijk belangrijk. Zonder duidelijk voorbeeldgedrag van bestuurders, managers en leidinggevenden, lukt het niet.

Vertaal je kernwaarden door

De meeste bedrijven hebben ze wel: kernwaarden. Maar leven ze ook echt? Vaak zijn ze ooit eens mooi op papier gezet, gevisualiseerd en toen in een lade beland. Vertaal kernwaarden door naar drie niveaus: hoofd, hart en handen. Medewerkers moeten ze begrijpen, voelen en weten hoe ernaar te handelen. Houd de waarden levend in een permanente interne dialoog en durf ze af en toe ter discussie te stellen.

Medewerkers als ambassadeurs

Heb je een betrokken medewerker die verantwoordelijkheid ervaart en enthousiast is? Dan heb je goud in handen! Een ambassadeur voor jouw merk, die staat voor wie je zegt dat je bent en dit vanuit eigen ervaring kan verkondigen. Dan bouw je niet alleen aan een sterk merk voor je klanten, maar ook aan een sterke positie als werkgever.

Zo maken we jouw merk supersterk

Er is een internal brandingtraject voor elk bedrijf, elk budget en elke tijdspanne! Onze aanpak is op maat, maar kent vaak de volgende elementen:

  • Analyse op positionering en cultuur: hoe staat het er nu voor? Wat is het startpunt?
  • Binnenkijksessies met medewerkers uit alle lagen van de organisatie en met stakeholders
  • Plan van aanpak voor interne communicatie en dialoog
  • Intern communicatieconcept als herkenbare kapstok, gelieerd aan corporate propositie
  • Concretisering in gedragsafspraken, merkpaspoort, events, etc.

Ook een sterk merk van binnenuit? Vraag je gratis adviesgesprek aan!

Adviesgesprek aanvragen Bel ons

Aanvraag gratis adviesgesprek internal branding

Met ons gesprek van circa 30 minuten helpen we je in 3 stappen snel op weg;

  • Aangenaam kennis te maken! Wie zijn jullie en wie zijn wij?
  • Inventarisatie van jullie internal branding-wensen en behoeftes
  • In kaart brengen van de kansen en mogelijkheden voor jullie organisatie

Resultaat: een praktisch advies om direct zelf mee aan de slag te gaan. Geheel vrijblijvend en veilig op afstand.

Wil je graag internal branding of heb je een vraag voor ons?