Welkom bij Dirigo: Léon.Nieuw gezicht.

Léon is binnengekomen voor een stage en gebleven voor een fulltime aanstelling. Hij bleek zijn aanstaande baas Alisa al te kennen van krav maga (zelfverdediging, maar dan écht). Daarnaast mag Léon graag obscure feitjes debiteren, geeken over Japan en is taal zeg maar echt zijn ding. Bij Dirigo vervult hij de rol van Contentstrateeg, hoewel hij Creatief Zwitsers Legermes ook de lading vindt dekken.

Je leert mensen pas echt kennen als ze voor moeilijke keuzes staan. Daarom pakken we het bij deze introductie nèt even anders aan met een serie dilemma’s:

Dilemma 1: Nooit meer woordgrappen maken OF nooit meer salades eten?

“Over het eten van salades heb ik wel enige controle, dus dan denk ik toch echt dat die gaat sneuvelen. Je weet, een goede-slechte woordgrap is tenenkrommend en jaloersmakend tegelijk. Heb ik al eens vertelt dat Seth Gaaikema en Evert Kwok mijn grote helden zijn? En Jorn natuurlijk…

Zonder gekheid, woordgrappen zijn natuurlijk een symptoom van het constant met taal bezig zijn. Ik ben van huis uit copywriter en wordt daarom nog steeds intens blij van het schrijven of verbeteren van teksten. Ook creatief concepten begint bij mij met tekst, want daarin schuilt voor mij de essentie. Je kunt ook met een prachtig beeld beginnen dat iedereen wegblaast, maar de kern nèt niet raakt. Van een A4’tje kun je niet wegrennen.”

Dilemma 2: Na ieder potje tafelvoetbal door een geel confettikanon worden bedolven OF elke keer als je een collega tegenkomt een compliment krijgen?

“Ik denk even aan die hardwerkende schoonmaker die dit pand elke dag kraakhelder oplevert. Die kan vast ook wel een beetje lol gebruiken, dus die gun ik wel wat confetti! En er is niets gezegd over al dan niet winnen, dus dat wordt nog wat.

Terecht complimenten geven en ontvangen vind ik overigens wel heel belangrijk. Gelukkig zit deze positiviteit goed verankerd in de Dirigo-teamgeest. Er zijn zoveel kleine dingen die je als bedrijf of persoon kunt doen om op een natuurlijke manier positief gedrag te bevorderen. Daarom ben ik blij dat ik ook direct toepasbare kennis uit de gedragswetenschap meeneem, een lekkere match met Dirigo’s focus op internal branding.”

Dilemma 3: Jezelf typeren in één woord OF in drie zinnen vertellen wat we van je kunnen verwachten bij Buro Dirigo.

“In één woord: instapmodelrebel. 

En daarom ga ik nu evengoed de rest vertellen. Bij Dirigo wil ik de campagneconcepten naar een hoger plan tillen. Door het werk creatiever en effectiever te maken, onderbouwd met data en gedragswetenschappelijke inzichten. Een andere uitdaging is het vergroten van onze slagkracht in Digital, daar heb ik ook heel veel zin in. Ik heb de afgelopen twee jaar doorgebracht in performance marketing. Creativiteit was daar weliswaar ondergeschikt aan resultaat, maar er viel erg veel te leren over effectiviteit.

Tussen het ijskoud meetbaar maken van creativiteit en de l’art pour l’art-instelling van klassieke creatieven zit nog een gigantisch niemandsland. Dat vind ik fascinerend terrein. Klanten willen nog steeds verrast worden, maar verwachten ook kwantificeerbare resultaten. Mijn langetermijndoel als contentstrateeg is alle touchpoints in de klantreis zo data-driven mogelijk maken.”

Niet zo’n fan van krav maga? Verbaal sparren met Léon kan ook!