fbpx

Welkom MarcelExtra creatieve energie in de tent!

Met de komst van Marcel Termes heeft ons team een creatieve energieboost gekregen. Deze gepokte en gemazelde vormgever zal zichzelf nooit als vakidioot bestempelen, maar wie langer dan vijf minuten met hem over een klus praat, weet wel beter. Naast veel inhoudelijke kennis brengt Marcel ook een aanstekelijk sportieve mindset mee. Ter illustratie: inmiddels hebben drie collega’s zich al ingeschreven voor de Alkmaar Cityrun. De hoogste tijd dus om nader kennis te maken met de man die elke werkdag vanuit Castricum naar Haarlem e-biked!

Zeg eens Marcel, heb je altijd al geweten dat je vormgever wilde worden?
Als klein kind was ik veel aan het tekenen. Mijn eerste stripboek ging over ‘de Driehaarsnuiters’, een voetbalelftal waarbij van alles misging. Ik werkte mee aan de schoolkrant en maakte de cover voor het trouwboekje van mijn oom en tante. Toen ik de open dag van het Grafisch Lyceum bezocht, wist ik dat het grafische vak mijn toekomst zou worden. Sindsdien heb ik als vormgever een gestage en organische groei doorgemaakt. Ik heb mezelf ontwikkeld door te doen. Intuïtief koos ik de juiste paden. Door dingen te laten gebeuren, in combinatie met een hoop enthousiasme heb ik veel ervaring opgedaan. Ik ben graag in beweging, ik ben echt van aanpakken en gaan!

Dat lijkt te passen in het plaatje van een sportman die doelgericht bezig is…
Haha, ja en nee. Sporten is voor mij vooral een excuus om in mijn uppie tot rust te komen in de natuur. Lekker lopen of fietsen en naar de vogels luisteren. Grappig genoeg vind ik mijzelf een bijna a-ambitieuze sportman. Als ik hardloop en ik ben 2e of 3e is dat prima. Zolang ik maar genoten heb. Je profileren ten koste van anderen, dat zit er bij mij niet in. Ik heb absoluut prestatiedrang, maar daarbij ben ik vooral in competitie met mezelf.

Heb je daarbij ook een einddoel voor ogen?
Nee, die gedachte alleen al geeft kortsluiting in mijn hoofd. Werk of privé: voor mij gaat het om het proces. Voordat ik begin met het uitwerken van een concept wil ik alles weten over de mensen, de missie, visie en het doel. Met die kennis ontstaat er iets moois. Vergelijk het met een bergwandeling. Je kunt vlug naar een bergtop toe, maar je kunt er ook omheen. Als je rondtrekt in de omgeving zie je de top van alle kanten én ook nog alle omliggende bergtoppen. Die bredere ervaring is voor mij waardevoller dan een vlag planten. De reis is het doel.

Hoe ziet jouw reis bij Dirigo er idealiter uit?
De focus op internal branding was voor mij een belangrijke reden om bij Dirigo te solliciteren. Ik werd daar echt door geraakt, want ik gun iedereen een bedrijf die achter zijn medewerkers staat en vice versa. Voor mij geldt: geef mij vertrouwen, dan pak ik de ruimte die ik nodig heb en kom ik tot mijn recht. Het is belangrijk dat je kunt zijn wie je bent, maar ook dat je aan kunt geven wat je aankan. Dat je mag twijfelen of je binnen jouw scope wat kunt toevoegen aan een klus. Vanuit die ruimte zou ik samen een combinatie van bedrijfsgroei en persoonlijke groei willen realiseren. Hoe mooi zou dat zijn?


Reacties zijn gesloten.

Léon van Hooijdonk
Creatief strateeg