Brandweer KennemerlandWervingscampagne voor parttime superhelden.

De uitdaging:
Brandweer Kennemerland draait naast haar vaste krachten op ruim 500 parttime brandweermannen/-vrouwen. Toch is deze bezetting nog niet voldoende en zijn er meer stoere parttimers nodig. Om meer mensen enthousiast en actief te maken voor de parttime brandweer zocht Brandweer Kennemerland een partner bij het ontwikkelen van een sterke wervingscampagne. Aan Buro Dirigo de vraag een sterk concept voor deze campagne te bedenken.

Onze aanpak:
We ontwikkelden een aantal uiteenlopende concepten. Brandweer Kennemerland werd erg enthousiast van het concept ‘parttime superhelden gezocht’. En zo werd een diverse groep van zes parttimers het gezicht van de campagne; in hun rol als Brandweerman/-vrouw én als superheld. Het idee? Met verrassend beeld een doelgroep aanspreken die avontuurlijk is, mentaal én fysiek fit is en houdt van een uitdaging.

Naast het ontwerpen van het campagnemateriaal schreven we ook de verhalen van de zes vrijwilligers op. Om zo een gezicht te geven aan de diversiteit binnen de brandweer, meerdere doelgroepen aan te spreken en extra verdieping te brengen in de campagne.

Van start!
Eind september 2018 is de wervingscampagne van start gegaan. In de regio Kennemerland en rondom de bijbehorende kazernes zijn driehoeksborden geplaatst met hierop de campagnebeelden. Blusauto’s in de regio rijden rond met grote campagnestickers, flyers worden verspreid en boven iedere kazerne hangt een spandoek met de oproep: parttime superhelden gezocht! De verhalen van de zes brandweermannen en -vrouwen worden online verspreid en geven extra aanloop naar de campagnepagina. Laat nu die superhelden maar komen!

Wil je graag internal en employer branding of heb je een vraag voor ons?

Alisa Post
+31 62 496 1068
alisa@dirigo.nl Mail Alisa Post