JdB groepVan heldere propositie tot nieuwe vrachtwagens voor JdB groep.

De uitdaging:
We kunnen heel veel als JdB groep maar lang niet iedereen weet dit van ons. Hoe kunnen we ons dienstenpakket beter bekend maken bij onze (potentiele) klanten?

Onze aanpak:
Je kent vast hun roodgele vrachtwagens of graafmachines: J. den Breejen doet ‘iets’ met grond en bouwprojecten. Maar of dat helder genoeg is? Daarom vroeg de directie ons om advies. Samen met professor Henry Robben inspireerden wij de directie bij het vaststellen van een heldere propositie en mission statement. Met een nieuwe strategie en heldere labels kan JdB groep zijn dienstenaanbod nu overzichtelijk presenteren.
Een belangrijk onderdeel in het proces was het betrekken van de medewerkers. Dat deden we met een video met een van de medewerkers in de hoofdrol, een strategiepresentatie in het FOX Theater en een inspiratie dag met het kantoorpersoneel. De strategie vatten we samen in pakkende illustraties en een ‘toekomstkrant’.

Vertrouwen?Gaan!

Met vertrouwen en motivatie intern, gingen onze creatievelingen los. We gingen gelaagd tewerk, dat past wel in de bouw. Bij een positionering met nieuwe naam hoort een vernieuwd logo en huisstijl. JdB groep presenteerde zich eerst intern. Medewerkers waren betrokken bij de interne lading en ontvingen gepersonificeerde mokken, opschrijfboekjes, visitekaartjes en pennen. Daarna was het tijd voor de wereld om kennis te maken met JdB groep door een nieuwe website, briefpapier, visitekaartjes en mailingen. En nu volgen de wagens, kleding en het pand.

Het resultaat:
Inmiddels staat JdB groep als een huis. We zijn als partner nog betrokken, en werken aan de uitbreiding van hun merk. En die nieuwe vrachtwagens? Daarvan rijdt de eerste inmiddels door het land!


Positionering en merkbouw

Internal en employer branding

Wil je graag positionering en merkbouw of heb je een vraag voor ons?

Alisa Post
+31 62 496 1068
alisa@dirigo.nl Mail Alisa Post