fbpx

LeaselinqBrandingstrategie

In de wereld van zakelijke autolease is LeaseLinq de enige in zijn soort. Dat maakt het voor hen vaak moeilijk om snel en eenvoudig uit te leggen waar ze voor gaan en staan. Bovendien stond in de jaren van oprichting het ontwikkelen van een corporate identity niet op de eerste plaats. Nu de organisatie stevig in z’n schoenen staat en ambitie heeft zijn marktaandeel te vergroten, is de tijd rijp voor het aanscherpen van de corporate branding strategie. Aan Buro Dirigo de vraag deze te ontwikkelen.

Aanpak

Zoals altijd zijn we gestart met onderzoek naar ‘the sweet spot’: het snijvlak van klant-, organisatie en concurrentieperspectief. Dat deden we middels klantinterviews, binnenkijksessies en het opstellen van een confrontratiematrix. Op deze gedegen basis groeide het merkverhaal van LeaseLinq als vanzelf langs de metafoor van een gezamenlijke rit door de wereld van zakelijke autolease. LeaseLinq laat zijn klant altijd achter het stuur zitten, maar neemt zelf betrokken plaats op de bijrijdersstoel. Als navigator kent LeaseLinq het leaselandschap als geen ander en wijst ze klanten op de beste keuzes. Dat kan overigens voor iedere klant weer anders zijn, want waar de een voor een zo voordelig mogelijke keuze gaat, wil de ander bijvoorbeeld een zo duurzaam mogelijk wagenpark. 

Resultaat

We werkten met het karaktermodel van Business Openers en werkten de merkpersoonlijkheid van LeaseLinq uit aan de hand van het gekozen karakter. Dat vormde ook de leidraad voor de huisstijl. Als regisseur koos LeaseLinq voor een heldere, duidelijke, verbindende uitstraling die inspireert en snel duidelijk maakt wat klanten van het bedrijf mogen verwachten. 

Wil je graag positionering of heb je een vraag voor ons?