Leger des Heils CIVVisualisatie meerjarenbeleid

Vraag

Hoe nemen we intern medewerkers mee in onze plannen voor ICT? Ontwerp een aansprekende en herkenbare visualisatie van de missie, visie en doelen van het Centrum Informatievoorziening van het Leger des Heils.

Aanpak

Het begon met luisteren en inlezen. Wat gaan medewerkers merken van de ICT-veranderingen? Wanneer gebeurt wat? En vooral ook: wat hebben mensen er aan? Daarna stapten we achter de tekentafel om een visuele vertaalslag te maken. We haalden daarbij ook inspiratie uit de klassieke plaat ‘In Darkest England, and the Way Out’ van William Booth, waar een weg van beneden naar boven wordt afgebeeld. En waar de vuurtoren in het midden de missie symboliseert.

Uitrol

We ontwikkelden de plaat ‘Eén verbindend leger’ in de herkenbare iconenstijl van het Leger des Heils, waarin je van beneden naar boven de gewenste ontwikkelingen volgt. We verbeeldden zowel de weg zelf, waar (eerlijk is eerlijk) ook obstakels op staan. Als ook de visie en de resultaten. De vuurtoren in het midden straalt de missie van CIV uit. Het werd een echte praatplaat om intern over in gesprek te gaan. We maakten een aantal middelen, waaronder een MsTeams achtergrond.

Resultaat

Meer bekendheid intern over de doelen van CIV. Enthousiaste reacties en meer begrip. Medewerkers van CIV ervaren een gevoel van trots: samen toewerken naar één verbindend leger.

Wil je graag internal en employer branding of heb je een vraag voor ons?