fbpx

MeerlandenJA-campagne.

Vraag

Veranderingen stuiten vaak op weerstand. Daarom ontwikkelden we voor Meerlanden een positief geladen campagne om de nieuwe, makkelijkere manier van afval scheiden te introduceren.

Aanpak

De JA-campagne draait om samen een doel proberen te bereiken, om complimenten, belonen en positieve feedback. Via verschillende middelen plantten we het optimistische JA-zaadje en beloonden we positief denken én doen. Bewoners gingen op deze manier afval scheiden associëren met een goed JA-gevoel.

Uitrol

Steeds meer mensen zeggen JA tegen de nieuwe manier van afval scheiden. De campagne is inmiddels met succes uitgerold in verschillende gemeenten binnen het verzorgingsgebied van Meerlanden.

 

Resultaat

Sinds de introductie van de JA-campagne is er in de deelnemende gemeentes een grotere bereidwilligheid tot afval scheiden gerealiseerd. Daarnaast is de JA-campagne door zijn herkenbaarheid in een aantal gevallen ook dé manier geworden waarop een gemeente over afval communiceert met zijn burgers. De campagne wordt aan de hand van de wensen van gemeentes steeds verder uitgebreid met nieuwe middelen, zoals containerhangers, driehoeksborden en containerafdekzakken.


Communicatiestrategie

Wil je graag communicatiestrategie of heb je een vraag voor ons?