fbpx

MeerlandenJA-campagne.

Vraag

Veranderingen stuiten vaak op weerstand. Daarom ontwikkelden we voor Meerlanden een positief geladen campagne om de nieuwe, makkelijkere manier van afval scheiden te introduceren.

Aanpak

De JA-campagne draait om samen een doel proberen te bereiken, om complimenten, belonen en positieve feedback. Via verschillende middelen plantten we het optimistische JA-zaadje en beloonden we positief denken én doen. Bewoners gingen op deze manier afval scheiden associëren met een goed JA-gevoel.

Uitrol

Steeds meer mensen zeggen JA tegen de nieuwe manier van afval scheiden. De campagne is inmiddels met succes uitgerold in verschillende gemeenten binnen het verzorgingsgebied van Meerlanden.

 

Resultaat

“Recycleklaar is een positieve, kleurrijke campagne waar we graag mee aan de slag gaan. De toolkit biedt ons concrete handvatten om de campagne zelf op maat uit te rollen. Omdat het bij ons om meerdere gemeentes met verschillende aanpakken gaat, zijn we erg blij met de neutrale visuele insteek qua inzamelmiddelen.”

Els van der Steen, Strategisch communicatieadviseur bij HLTsamen (gemeentes Hillegom, Lisse en Teylingen)


Communicatiestrategie

Wil je graag communicatiestrategie of heb je een vraag voor ons?