Spaarne GasthuisStrategie & Campagne

De vraag

Mensen met ernstig overgewicht leven na een maagverkleining gemiddeld 10 jaar langer. En toch hikken veel mensen met een bmi van boven de 35 tegen deze stap aan. Het bariatrisch centrum van het Spaarne Gasthuis wilde meer mensen wijzen op de mogelijkheden en hen helpen de stap naar een gezond gewicht te zetten.

Aanpak

Een warme, authentieke campagne, gericht op het verstrekken van relevante informatie. Als campagneconcept ontwikkelde we ‘Ik neem de stap’, in de fotografie kracht bijgezet door een gebalde vuist. Mensen die meer wilden weten, werden uitgenodigd voor een informatieavond of een infodate met een verpleegkundige.

Uitrol

De campagne werd met name online ingezet via search ads, YouTube video ads en banner ads.

Resultaat

De campagne presteerde boven verwachting en omdat de twee aanvankelijk geplande informatieavonden al snel vol zaten, kregen deze al snel een periodiek vervolg.

Wil je graag communicatiestrategie of heb je een vraag voor ons?